1- Personel Seçimi :
- Personel açılır kutusundan isim seçiniz. Personel kayıt başlamıştır. Ödeme tipi açılır kutusuna ilgili personele ait daha önceden girilmiş ödeme tipleri eklenecektir. TC kimlik numarası , sırası ve ünvanı gelecektir.

2- Ödeme Tipi Seçimi :
- Ödeme tipini seçtiğimiz zaman sağ taraftaki haftalık alacağı ücretlerin dağılımı listelenir. Satır ekle düğmesine tıklayarak aylık olarak ücret listesi işlem bölümüne eklenir. Cumartesi ve Pazar günleri sarı renkli olarak gösterilir. Burada düzenlem yaptıktan sonra tabloya ekle düğmesine tıklayınız.

- Ödeme tipi listesinde personelin her zaman olmayan ücret tipi bulunursa bunu eklemek için Ödeme Tipi+ yazısının üzerine farenin sağ tuşuyla tıkladığınız zaman aşağıdaki gibi bir pencere açılır. Buradan listeye ekleme yaparak sadece o ay için tip eklemesi yaptığınız gibi kalıcı olarak da 'Ödeme tipini personelin listesine kaydet' işaretini seçerek de ekleme yapabilirsiniz.

-Eğer bunun dışında tatil olan günler varsa gün isimlerinin üstünde bulunan tatil seçeneğini işaretlediğiniz zaman buralarada gündüz ücretleri yazılmaz, var olan rakamlar silinir

- Personele ait başka ödeme tipi varsa sırasıyla seçerek satır ekleme yapınız. Tabloya Ekle / Güncelle düğmesiyle ödeme tiplerini kişi ödeme listesine eklemiş oluruz.
- Yurt Belleticilik günlerini daha önceden Yurt Belletici formundan girmişseniz, satır ekle düğmesinin sağ tarafında aylık hangi günlerde nöbet tuttuğu bilgisi gelecektir. Listeye eklediğiniz zaman yazılı günlere standart 6 saat ücret ekleyecektir. 4 saat ücret alacaksa lütfen aşağıdaki listeden gerekli düzenlemeyi yapmayı unutmayınız.

3- Düzenleme Yapma:
- Daha önceden kayıt yaptığımız bilgilerde değişiklik olduğunda ör. sevk veya rapor gibi bunu listeden seçtiğimizde İşlem Bölümüne aktarılır. Buradaki değişiklik yapıldıktan sonra Tablo Güncelle düğmesine tıklayınız
4 - Excel Dosyası Oluşturma :
- Tüm personel tahakkuk işlemleri bittikten sonra Excel'e Aktar düğmesine tıklayınız. Eğer henüz formun alt tarafında bulunan işlem yapılacak personel sayısından az personel kaydı varsa uyarı verecektir. Lütfen kayıtlarınızı kontrol ediniz. Bilerek boş bıraktığınız personel varsa dosyaya aktarma işlemini başlatabilirsiniz.
5- Raporlama
- Yazdır menüsünü kullanarak üç adet rapor yazdırabilirisiniz. Yazıcı seçimi için gelen ilk pencereden çıktı alınacağı zaman kullanılacak yazıcıyı seçmeniz gerekmektedir. Eğer bu işlemi atlarsanız varsayılan yazıcıya çıktı yaparsınız.
© 2013 http://www.karagoz.web.tr Karagöz Online