| 
                1- Personel Seçimi : | 
        
        
            
                - Personel açılır kutusundan isim seçiniz. Personel kayıt başlamıştır. Ödeme 
                tipi açılır kutusuna ilgili personele ait daha önceden girilmiş ödeme tipleri 
                eklenecektir. TC kimlik numarası , sırası ve ünvanı gelecektir. 
                  
             | 
        
        
            | 
                2- Ödeme Tipi Seçimi : | 
        
        
            
                - Ödeme tipini seçtiğimiz zaman sağ taraftaki haftalık alacağı ücretlerin 
                dağılımı listelenir. Satır ekle düğmesine tıklayarak aylık olarak ücret listesi 
                işlem bölümüne eklenir. Cumartesi ve Pazar günleri sarı renkli olarak 
                gösterilir. Burada düzenlem yaptıktan sonra tabloya ekle düğmesine tıklayınız. 
                  
                - Ödeme tipi listesinde personelin her zaman olmayan ücret tipi bulunursa bunu 
                eklemek için Ödeme Tipi+ yazısının üzerine farenin sağ tuşuyla tıkladığınız 
                zaman aşağıdaki gibi bir pencere açılır. Buradan listeye ekleme yaparak sadece o 
                ay için tip eklemesi yaptığınız gibi kalıcı olarak da 'Ödeme tipini personelin 
                listesine kaydet' işaretini seçerek de ekleme yapabilirsiniz. 
                  
                -Eğer bunun dışında tatil olan günler varsa gün isimlerinin 
                üstünde bulunan tatil seçeneğini işaretlediğiniz zaman buralarada gündüz 
                ücretleri yazılmaz, var olan rakamlar silinir 
                  
                - Personele ait başka ödeme tipi varsa sırasıyla seçerek satır 
                ekleme yapınız. Tabloya Ekle / Güncelle düğmesiyle ödeme tiplerini kişi ödeme 
                listesine eklemiş oluruz. 
                - Yurt Belleticilik günlerini daha önceden Yurt Belletici formundan girmişseniz, 
                satır ekle düğmesinin sağ tarafında aylık hangi günlerde nöbet tuttuğu bilgisi 
                gelecektir. Listeye eklediğiniz zaman yazılı günlere standart 6 saat ücret 
                ekleyecektir. 4 saat ücret alacaksa lütfen aşağıdaki listeden gerekli 
                düzenlemeyi yapmayı unutmayınız. 
                  
             | 
        
        
            
                3- Düzenleme Yapma: 
                - Daha önceden kayıt yaptığımız bilgilerde değişiklik olduğunda ör. sevk veya 
                rapor gibi bunu listeden seçtiğimizde İşlem Bölümüne aktarılır. Buradaki 
                değişiklik yapıldıktan sonra Tablo Güncelle düğmesine tıklayınız 
                  | 
        
        
            | 
                4 - Excel Dosyası Oluşturma : | 
        
        
            
                - Tüm personel tahakkuk işlemleri bittikten sonra Excel'e Aktar düğmesine 
                tıklayınız. Eğer henüz formun alt tarafında bulunan işlem yapılacak personel 
                sayısından az personel kaydı varsa uyarı verecektir. Lütfen kayıtlarınızı 
                kontrol ediniz. Bilerek boş bıraktığınız personel varsa dosyaya aktarma işlemini 
                başlatabilirsiniz. 
             | 
        
        
            | 
                5- Raporlama | 
        
        
            
                - Yazdır menüsünü kullanarak üç adet rapor yazdırabilirisiniz. Yazıcı seçimi 
                için gelen ilk pencereden çıktı alınacağı zaman kullanılacak yazıcıyı seçmeniz 
                gerekmektedir. Eğer bu işlemi atlarsanız varsayılan yazıcıya çıktı yaparsınız. 
             |